Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Wolverine: Ο «αθάνατος»

Ο Wolverine είναι ο πιο διάσημος ήρωας των X-Men, από τη σειρά comics της Marvel καθώς επίσης γνωστός για την χαρακτηριστική cool συμπεριφορά του, ως "κακό παιδί" με τις σήμα κατατεθέν ατάκες και τα αδαμάντινα νύχια, είναι δημιούργημα του Λεν Γουάιν ενώ ο σχεδιασμός του ανήκει στον Τζον Ρομίτα.
 
Ο James Howlett, όπως είναι το πραγματικό όνομα του ήρωα, ή αλλιώς Logan, όπως είναι ευρέως γνωστός, είναι ένας μεταλλαγμένος με την ικανότητα της αυτοθεραπείας, η οποία τον διατηρεί πάντα νέο και στην οποία οφείλει τη μακροβιότητα του καθώς είναι πάνω από 170 χρονών και διαθέτει εξαιρετικά οξυμένες αισθήσεις λύκου και μακριά νύχια που φυτρώνουν από την άκρη των χεριών όταν καλείται να αντιμετωπίσει κάποιον εχθρό. 

Ο  Wolverine γεννήθηκε το 19ο αιώνα στον Καναδά και η ζωή του αποτελείται από ένα πλήθος γεγονότων που σημάδεψαν τον ήρωα και διαμόρφωσαν την οργισμένη προσωπικότητά του. Το πιο σημαντικό του βίωμα του ήρωα ήταν η συμμετοχή του στο πρόγραμμα Weapon X τη δεκαετία του 1970, ενώ εκείνη την εποχή εργαζόταν ως εκτελεστής για λόγο της CIA, εξαιτίας του οποίου έχασε τη μνήμη του ενώ ολόκληρος ο σκελετός του καλύφθηκε από "αδαμάντιο", το πιο σκληρό υλικό του πλανήτη που τον κάνει ανίκητο. Πιο συχνά θα τον δούμε να απεικονίζεται ως μέλος των X-Men, της Alpha Flight, ή αργότερα των Avengers.
 
Ο Logan πρωτοεμφανίστηκε στο τελευταίο καρέ του περιοδικού The Incredible Hulk # 180 και η πρώτη πλήρης εμφάνισή του είναι στο τεύχος # 181 το Νοέμβριο του 1974 , ενώ δημιουργήθηκε από το συγγραφέα Len Wein και τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Marvel John Romita, Sr, ο οποίος σχεδίασε το χαρακτήρα, και ήταν ο πρώτος που διαλέχτηκε για έκδοση από τον Herb Trimpe. Ο Wolverine, αργότερα, συμμετείχε στο ρόστερ των X-Men "All New, All Different» στο Giant-Size X-Men # 1  το Μάιο του 1975.

O συγγραφέας των X-Men Chris Claremont έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μετέπειτα εξέλιξη του χαρακτήρα, μαζί με τον καλλιτέχνη και συγγραφέα John Byrne, ο οποίος επέμενε να μετατραπεί ο χαρακτήρας από τα πρώτα μέλη των X-Men. Ο καλλιτέχνης Frank Miller συνεργάστηκε με τον Claremont και βοήθησε να αναθεωρηθεί ο χαρακτήρας με μια τετραήμερη επώνυμη περιορισμένη σειρά από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 1982 στην οποία το σλόγκαν του Γούλβεριν, «Είμαι ο καλύτερος που υπάρχει σε αυτό που κάνω, αλλά αυτό που κάνω καλύτερα δεν είναι πολύ ευχάριστο»(«I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice.»), έκανε το ντεμπούτο του. Το 2000 ο ήρωας από το χαρτί μεταπήδησε στη μεγάλη οθόνη με την ταινία X-Men. Τον Wolverine υποδύθηκε ο Αυστραλός ηθοποιός Hugh Jackman που επανέλαβε το ρόλο στα X2: X-Men United και X-men: The Last Stand. Το 2009 βγήκε στις αίθουσες το X-Men Origins: Wolverine με θέμα αποκλειστικά τον αντί-ήρωα της marvel.
 
Ο Wolverine είναι ο πιο χαρακτηριστικός από τους πολλούς σκληρούς αντι-εξουσιαστικούς αντι-ήρωες, που αναδύθηκε στην αμερικανική λαϊκή κουλτούρα, μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ: Η προθυμία του να χρησιμοποιήσει θανάσιμη δύναμη και η άγρια φύση του έγινε πρότυπο για τα χαρακτηριστικά των αντι-ηρώων των κόμικς από το τέλος της δεκαετίας του 1980.

Ο Logan έχει χαρακτηριστεί στο δικό του κόμικ σόλο από το 1988 και έχει γίνει κεντρικός χαρακτήρας στις περισσότερες προσαρμογές των X-Men, συμπεριλαμβανόμενων των τηλεοπτικών σειρών κινουμένων σχεδίων, ηλεκτρονικών παιχνιδιών, και την ζωντανή δράση με τις σειρές ταινιών των X-Men , οι οποίες παρουσιάζονται από τον Hugh Jackman. Το Μάιο του 2008, ο Γούλβεριν κέρδισε την πρώτη θέση από το Wizard Magazine ως ένας από τους 200 κορυφαίους ήρωες των κόμικς όλων των εποχών και πηρέ την τέταρτη θέση στον διαγωνισμό «Οι 50 Καλύτεροι Ήρωες των Κόμικς» από το περιοδικό Empire τον Ιούλιο του 2008. Βρίσκεται επίσης στον κατάλογο των 100 Καλύτερων Φανταστικών Χαρακτήρων του site Fandomania.com, στην 21η θέση. Το Μάιο του 2011, ο Γούλβεριν κατετάγη 4ος στο IGN's Top 100 Comic Book Heroes.

Πριν εισέλθετε, βεβαιωθείτε, Γεωργία Τρούλη



Γεωργία Τρούλη
Πριν εισέλθετε, βεβαιωθείτε
Εκδόσεις Σαιξπηρικόν, 2013



Του Γιώργου Λίλλη*


Δεν είναι τυχαίο ότι η Γεωργία Τρούλη τιτλοφορεί την ποιητική της συλλογή, Πριν εισέλθετε, βεβαιωθείτε. Η ποίηση της είναι άκρως σουρεαλιστική, ανατρεπτική, πληθωρική. Αν θέλει κάποιος να την διαβάσει πρέπει να είναι ανοιχτός να δεχτεί τον παράξενο αυτό κόσμο, όπου το ονειρικό στοιχείο κυριαρχεί. “Τα όνειρα τα καταβροχθίζει κανείς με όλες του τις αισθήσεις”, γράφει η Τρούλη, στο πρώτο ποίημα της συλλογής για να μας προετοιμάσει για το τι θα διαβάσουμε. Και συνεχίζει:

Ένα τριζόνι που κουβαλάει ολόκληρες νύχτες
Καλοκαίρι μέσα στο μονότονο της φωνής
Ένα σημείο άμμου ξανθή ηφαιστειακή
Χρυσίζουσσα κόκκος που καταλήγει
Στην διαστολή του σύμπαντος

Η ποίηση της Τρούλη αποτελεί έκπληξη. Σπάνια συναντώ στους νέους ποιητές έναν ολοκληρωμένο ποιητικό κόσμο. Οι στίχοι της θα μπορούσαν να εμπνεύσουν έναν Νταλί. Οι εικόνες που περιγράφει κυοφορούν την δραματουργία, επιμένουν όμως να μας εντάσσουν σ΄ ένα άλλο επίπεδο, καθαρά αισθαντικό. Εκ πρώτης όψεως μπορεί να φανεί ότι πειραματίζεται με τον υπερρεαλισμό, ότι οι δάσκαλοι της είναι ο Εμπειρίκος ή ο Εγγονόπουλος. Όμως δεν αντιγράφει. Έχει απόλυτα δική της φωνή. Η Τρούλη πιστεύει στην ανατροπή της καθημερινότητας με εφόδιο την φαντασία. Παραθέτω ένα απόσπασμα για να διαπιστώσετε τι εννοώ:

Τα χέρια έξω από τα ρούχα να μακραίνουν τα μανίκια γίνονται
λωρίδες σεντόνι
Λινό και μετάξι. Όλα τα μέσα όργανα αφαιρούνται. Όλα τα μέσα
όργανα
Η ροή του αίματος αποκτά άλλο ρυθμό. Λευκό ερυθρό φαιοκίτρινο.
Ο ουρανός
με άσπρο σύννεφο. Στην μέση. Με άσπρο κενό που αιωρεί -τε στην
γωνία του
ορίζοντα. Μια αμυχή από τα πολύπλοκα της ανοχής
Η φυγάδευση έχει σημείο φυγής τον εαυτό.

Η ποίηση της Τρούλη δεν είναι εύκολη. Είναι πολυεπίπεδη, οι σκέψεις της πολυδιάστατες, απαιτεί την εγρήγορση του αναγνώστη. Επίσης, κάτι που το θεωρώ υπέρ της, είναι πως δεν έχει μπει στην μανιέρα να γράφει “γυναικεία ποίηση”. Ο ποιητικός της κόσμος είναι ένας αντικατοπτρισμός εσωτερικών τοπίων. Η πληθωρικότητά της και οι συχνές γλωσσικές της υπερβολές επιδιώκουν να αναστατώσουν, να προκαλέσουν τα αισθήματα και τις σκέψεις μας. Η ποίηση της απαιτεί την αμέριστη προσοχή μας. Να δοθούμε με όλο μας το είναι στην γραφή της για να κατανοήσουμε το σύμπαν της. Ο στόχος της δεν είναι να εντυπωσιάσει, αλλά να μαγέψει. Άρα φτάνει στην πηγή της ποιητικής τέχνης, στο να δρα μεταφυσικά στο συναίσθημα και εξαιτίας αυτού του γεγονότος να γινόμαστε μέτοχοι του θαύματος. Αλλά δεν μένει μόνο σ΄ αυτό το στάδιο η Τρούλη. Ασκεί κριτική στην ύπαρξη, αναζητά, μάχεται, αντιδρά, με σκοπό να οριοθετήσει την σκέψη και τα αισθήματα. Και τέλος, αγωνιά μπροστά στο ανεξήγητο, ψάχνοντας απαντήσεις:

Πότε είδες τελευταία φορά τον ουρανό
Απέραντα τεμαχισμένο;
Πότε τελευταία φορά μπήκες σε ένα σώμα παρθένο
Και μεγάλωσες;

Μια ποιήτρια που αξίζει οπωσδήποτε την προσοχή μας.



*Ο Γιώργος Λίλλης γεννήθηκε στη Γερμανία το 1974. Ένα χρόνο αργότερα με την οικογένειά του εγκαθίσταται στην Ελλάδα. Στην αρχή στην Αθήνα και μετά στο Αγρίνιο, τόπο καταγωγής του, μέχρι την επιστροφή στη Γερμανία το 1996 όπου ζει και εργάζεται από τότε. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γερμανικά κι έχουν παρουσιαστεί σε περιοδικά και ανθολογίες του εξωτερικού. Μεταφράσεις, ποιήματα και δοκίμιά του έχουν δημοσιευτεί και σε διάφορα ελληνικά λογοτεχνικά περιοδικά (Ποίηση, Μανδραγόρας, Δέντρο, Ακτή, Γραφή). Επιμελείται ραδιοφωνικές εκπομπές στη Γερμανία στις οποίες παρουσιάζει Έλληνες ποιητές και μουσικούς (μεταξύ άλλων τους Νίκο Καββαδία, Νικόλα Άσιμο και Μίκη Θεοδωράκη). Έχει μεταφράσει στα ελληνικά Βισλάβα Σιμπόρσκα, Έριχ Φριντ, Λι Τάι Πε καθώς και Ινδιάνους ποιητές.
Έργα του: 'Ίχνη στο χιόνι (μυθιστόρημα 2012), Μικρή διαθήκη (ποιήματα 2012)Τα όρια του λαβυρίνθου (ποιήματα, 2008), Στο σκοτάδι μετέωρος (ποιήματα, 2003), Η χώρα των κοιμώμενων υδάτων (ποιήματα, 2001), Το δέρμα της νύχτας (ποιήματα, 1999). 

Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Ξεκάλτσωτες πατούσες πάνω σε κρύο μάρμαρο- Romilly Tenebres








Το φθινόπωρο τεστάρεται στην «πίστα» μου από τη μύτη.
Δεν είναι η οσμή, αλλά η θερμοκρασία που το ορίζει. Σε
αντίθεση με την άνοιξη δηλαδή, οπότε δουλεύει η οσμή και
ευφραίνεται παράλληλα.
Μύτη, αυτιά, χέρια και πόδια αρχίζουν να αισθάνονται, να
κοκκινίζουν, να μου μιλούν και να απαιτούν, κάλτσες,
καλοριφέρ, μακριά μανίκια, τεχνητή ζέστη.
Περίεργη εποχή το φθινόπωρο. . . ψευδαίσθηση
τήρησης υποσχέσεων, απάτη απαρχής, μασκάρεμα
χειμώνα, ημίμετρο, λίγο από αυτό και λίγο από το άλλο,
συνονθύλευμα ρούχων, αταίριαστες διαθέσεις εξοχικές σε
χώρους στρωμένους με μοκέτες. . . Εσύ να έχεις μείνει
ακόμα στο σημάδι του μαγιό στο σώμα σου και ο καιρός να
μη σε υπολογίζει και να τρέχει να προλάβει για
χριστουγεννιάτικα στολίδια και δέντρο. Άλλωστε, πότε σε
υπολογίζει ο καιρός;
Κι εμένα που μου αρέσει να κυκλοφορώ χειμώνα
καλοκαίρι ξυπόλητη, με πιάνει από τους πρώτους και από
τα άκρα, μουδιάζει όλο μου το σώμα και με προειδοποιεί
αυτή η δροσούλα του πατώματος. Ο αέρας - συνοδός των
βραδινών μου ονείρων χτυπά τις τέντες στην πόρτα μου να
του ανοίξω, να δω, να μυρίσω, να ψηλαφήσω, να
συμφιλιωθώ με την αντίπαλη βροχή, τον αντίθετο άνεμο, την
κρύα αίσθηση, την κλεισούρα των κινήσεων και χειρονομιών.
Κάθε φθινόπωρο ξεγελώ τον εαυτό μου ότι είναι
Δεκέμβρης. Βιάζομαι να στρώσω τα χαλιά, να κατεβάσω τα
χειμωνιάτικα, να ντυθώ τη διάθεση απασχολημένης πριν από
τις γιορτές. . .
Κάθε φθινόπωρο, η μελαγχολική μου διάθεση βρίσκει
άλλοθι και αποκούμπι για να εκλυθεί. ..

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ ΜΕ "ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ ΑΓΝΩΣΤΟ"....(ARS & VITA ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ)



Παραλήπτης Άγνωστος (AddressUnknown)
της KathrineKressmannTaylor
σε σκηνοθεσία Νάντιας Φώσκολου
από τις 21 μέχρι τις 31 Μαΐου 2014
@ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων


Συντελεστές
μετάφραση - σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
σκηνογραφία - videodesign: Μικαέλα Λιακατά
σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα
Light BoardOperator : Δάφνη Καφετζή
παίζουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Αλμπέρτο Φάις

Από τις 21 μέχρι τις 31 Μαΐου 2014 || Τετάρτη 21, Πέμπτη 22, Παρασκευή 23, Σάββατο 24, Πέμπτη 29, Παρασκευή 30 στις 21 :00 || Σάββατο 31 Μαΐου στις 19:00 και στις 21:30 
Γενική είσοδος: 10 ευρώ, μειωμένο εισιτήριο (άνεργοι, φοιτητές, κάρτα ΣΕΗ) : 5 ευρώ.


Περίληψη
Ποιος είναι αυτός ο Αδόλφος Χίτλερ που δείχνει να αναρριχάται προς την εξουσία στη Γερμανία ;
Σαν Φρανσίσκο (ΗΠΑ) / Μόναχο (Γερμανία), 1932
Μέσα από την αλληλογραφία δύο αδελφικών φίλων, επιτυχημένων μεταναστών στην Αμερική, ο ένας εκ των οποίων αποφασίζει να επιστρέψει στη Γερμανία, το έργο αιχμαλωτίζει μια φιλία — και την ανθρωπότητα ολόκληρη — σε μια στιγμή ιστορικής μεταμόρφωσης.
Καθώς ο Χίτλερ αναρριχάται στην εξουσία, η σχέση των δύο φίλων φθίνει ανεπανόρθωτα και καταλήγει στην προδοσία.
Βασισμένη σε μια κλασική ιστορία εκδίκησης δομημένη με κινηματογραφικό σασπένς, η παράσταση διερευνά το ζήτημα της προσωπικής ευθύνης σε περιόδους κρίσεων.

Σύντομη ιστορία του κειμένου
Κλασικήνουβέλα δι’ αλληλογραφίας, αιχμηρό, λιτό και προφητικό κείμενο για τις απαρχές του Τρίτου Ράιχ, την άνοδο του ναζισμού, τη διείσδυση της εθνικοσοσιαλιστικής ιδεολογίας στις συνειδήσεις, η νουβέλαΠαραλήπτης άγνωστος (Address Unknown), πρώτο βιβλίο της αμερικανίδας συγγραφέως Kathrine Kressmann Taylor, γράφτηκε και δημοσιεύτηκε το 1938 στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα χρόνο πριν από το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Κυκλοφόρησε πρώτα ως short story σε ένα αμερικάνικο περιοδικό καιαναδημοσιεύτηκε γρήγορα από το Reader's Digest σε μορφή βιβλίου. Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 50.000 αντίτυπα και το κείμενο απαγορεύτηκε αμέσως στη Γερμανία.
Η νουβέλα έπεσε ύστερα σε μια σχετική λήθη, μέχρι τη δεύτερήτης αναδημοσίευση, το 1995, με αφορμή την 50η επέτειο της απελευθέρωσης των στρατοπέδων συγκέντρωσης, ένα χρόνο πριν από το θάνατο της Kathrine Kressmann Taylor.

Η συγγραφέας Kathrine Kressmann Taylor (1903-1996)

Η Kathrine Kressmann γεννήθηκε το 1903 στο Πόρτλαντ της Πολιτείας Όρεγκον. Αφού αποφοίτησε από το University of Oregon, μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο, όπου εργάστηκε στον χώρο της διαφήμισης. Το 1928, η Kathrine Kressmann παντρεύτηκε τον Elliott Taylor, ιδιοκτήτη διαφημιστικής εταιρείας. Δέκα χρόνια αργότερα, το ζευγάρι μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου δημοσιεύτηκε το Address Unknown. Τόσο ο εκδότης όσο και ο σύζυγός της θεώρησαν ότι η νουβέλα ήταν «πολύ δυνατή για να εμφανιστεί ως υπογεγραμμένη από γυναίκα», και δημοσίευσαν το έργο με την υπογραφή Kressmann Taylor, αφαιρώντας το μικρό όνομα της Kathrine — η οποία επρόκειτο να κρατήσει σε όλη της την καριέρα το νέο αυτό ονοματεπώνυμο. Η στηλίτευση του ναζισμού αποτελεί το θέμα και του επόμενου βιβλίου της Taylor, Until That Day (1942). Το 1947, η συγγραφέας άρχισε να διδάσκει δημοσιογραφία και δημιουργική γραφή στο GettysburgCollege της Πενσυλβανία.
Το 1995, όταν η Taylor ήταν 91 ετών,το Address Unknown επανεκδόθηκε και έγινε πλέον διεθνές best-seller, χαρίζοντάς της έναν νέο γύρο αναγνώρισης. Πέθανε το 1996, έχοντας περάσει τον τελευταίο χρόνο της ζωής της δίνοντας συνεντεύξεις και υπογράφοντας αντίτυπα του βιβλίου της.

________________________________________________________



theatre / performance art / poetry / installation / readings / documentary / creative writing / music

                                                    
Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα

Τ: (00 30) 213 00 40 496 || Mobile: (00 30) 69.45.34.84.45

Email: info@polychorosket.gr
__________________________________

Πρόσβαση στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων: λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 || τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 || τρόλεϊ (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 || ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια).

Χάρτης GoogleMaps: