Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Ρίτα Αντωνοπούλου: «Οι μισές ευχές που μου δίνουν εάν έβγαιναν αληθινές, θα ήμουν σίγουρα ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον πλανήτη».



Συνέντευξη
στον Κωνσταντίνο Καραγιαννόπουλο 

Πάνω κάτω η Πατησίων. Φωνή μπάσα επιβλητική. Τα γαλάζια μάτια σε κατεύθυνση ίσια προς τα μέσα. Δεν τραγουδά· χαράσσει δρόμους στα ερεβώδη τοπία του Εαυτού. Ποίηση και μελωδία- πόνος και ηδονή- ρυθμός και καρδιοχτύπι · όλα μαζί υποτάσσονται στο αδιαπραγμάτευτο της θωριάς της.

Η Τέχνη γίνεται όπλο. Ο κόσμος γίνεται μια τεράστια αγκαλιά. Η μουσική κερδίζει το χάος.


Το Μουσικό μας Καφενείο συναντά την Ρίτα Αντωνοπούλου και συζητάμε μαζί της για την περιοδεία της με τον Γιάννη Κότσιρα και τον Θάνο Μικρούτσικο… την νέα της δισκογραφική δουλειά που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το φθινόπωρο και γι’ άλλα πολλά.


  • Τι έχει να προσφέρει η μουσική και το τραγούδι σήμερα; Σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς υπάρχει χώρος για την Τέχνη; 

Νιώθω ότι η ερώτηση είναι ρητορική...το τραγούδι κι η μουσική –γενικότερα-  πήγαιναν και πάνε πάντα χέρι χέρι με την όποια συγκυρία. Δεν είναι τυχαίο, που ολόκληρες εποχές αναβιώνουν μόνο και μόνο με το άκουσμα μιας μελωδίας. Η μουσική ενώνει. Δεν είναι πανάκεια, ούτε θα μας βρει τις λύσεις για τα σοβαρότατα προβλήματα μας...αλλά η συμβολή της στην ψυχολογία μας είναι καθοριστική. Για μένα που την υπηρετώ, είναι το σωσίβιό μου και με έχει σώσει από πολλές θαλασσοταραχές.
  • Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την δουλειά σας; 

Φυσικά. Τίποτα δε μένει ανεπηρέαστο μέσα σε τέτοιο χαλασμό! Εξάλλου, η δική μας δουλειά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον κόσμο...αν ο κόσμος υποφέρει, αυτό θα μεταφερθεί και στο χώρο μας άμεσα. Γι' αυτό κι έχει τεράστια σημασία πια η προσέλευση του κόσμου στις παραστάσεις μας. Δεν είναι τίποτα δεδομένο. Είναι ουσιαστική επιλογή του κόσμου που έρχεται να διαθέσει το όποιο μικρό πόσο, για να ψυχαγωγηθεί με το τρόπο που επιθυμεί. Εγώ προσωπικά νιώθω τεράστια τιμή κάθε φορά που αντικρίζω όλα αυτά τα πρόσωπα κάτω από τη σκηνή. Οι συνθήκες έχουν δυσκολέψει παρά πολύ και για μας, αλλά για μένα είναι μονόδρομος. Έχω διαλέξει αυτή τη δουλειά...ή με έχει διαλέξει...δεν την αλλάζω.
  • Σε κάποια δύσκολη στιγμή θα κάνατε παραχωρήσεις;
Νομίζω είναι γενική η ερώτηση και δυσκολεύομαι να απαντήσω. Ποια θα ήταν μια δύσκολη στιγμή και για τι είδους παραχώρηση μιλάμε; Όσον αφορά στην ποιότητα της δουλειάς μου, η απάντηση είναι σίγουρα όχι. Όσον αφορά στην αξιοπρέπεια μου και στην υπερηφάνειά,  μου η απάντηση είναι σίγουρα όχι.
  • Υπάρχει «ποιοτικό» τραγούδι;

Ξέρετε, η ποιότητα είναι αδιαμφισβήτητη σε κάποια πράγματα. Στην τέχνη, όμως, είναι λίγο πιο μπερδεμένο το θέμα. Δε νομίζω ότι υπάρχουν σαφή όρια μεταξύ ποιοτικού και μη ποιοτικού τραγουδιού, γιατί απλά μπαίνει στη μέση ο παράγοντας «προσωπική αισθητική». Κάτι που εγώ μπορεί να το θεωρώ σκουπίδι, για κάποιον άλλον μπορεί να είναι έργο τέχνης. Ο καθένας έχει τη δική του αίσθηση για τα πράγματα. Θα ήθελα, όμως, να πιστεύω ότι δε θα έμπαινε υπό αμφισβήτηση από κανέναν το χαμόγελο της Τζοκόντα του Χατζιδάκι.



  • Ποιος ο ρόλος του ίντερνετ στην διάδοση και προώθηση της δουλειάς σας;

Τεράστιος. Είναι το βασικότερο εργαλείο της δουλειάς μας πια μαζί με τα live. Εγώ έχω -ας πούμε- κάνει συναυλίες στο εξωτερικό μέσω ανθρώπων, που με ανακάλυψαν από το Ίντερνετ. Ξέρεις ότι η μουσική σου μπορεί να ακουστεί παντού.

  • Ποια είναι η επαφή σας με το κοινό;

Αυτό είναι ένα μαγικό αλισβερίσι. Παίρνω τόσα πολλά...ένα βλέμμα μόνο μπορεί να με γεμίσει για μέρες. Οι μισές ευχές που μου δίνουν εάν έβγαιναν αληθινές, θα ήμουν σίγουρα ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον πλανήτη. Κι αυτή η σύνδεση, τη στιγμή της παράστασης, δεν περιγράφεται με λόγια. Είναι φορές, που απλά νιώθω την ανάγκη να γυρίσω το κεφάλι προς τα πάνω και να πω ευχαριστώ για αυτό που ζω.

  • Πως είναι να δουλεύει κάποιος με τον κ. Μικρούτσικο;

Καλομαθαίνεις και μετά δύσκολα προσαρμόζεσαι αλλού. Είναι ο απόλυτος επαγγελματίας, ο δημιουργός που σέβεται τους συνεργάτες του και λατρεύει με πάθος αυτό που κάνει και ταυτόχρονα ένας άνθρωπος γεμάτος ενέργεια που μας παρασύρει όλους! Είναι μοναδικός και για μένα πια, μετά από τόσα χρόνια συνεργασίας, είναι σαν οικογένεια. Είναι σαφέστατα ο πιο σημαντικός άνθρωπος που έχω γνωρίσει σε αυτόν το χώρο κι είναι τιμή μου που είμαι δίπλα του.



  • Μετανιώσατε ποτέ για τον δρόμο που ακολουθήσατε;

Εδώ απλά γελάμε...ΠΟΤΕ!

  • Θα θέλατε να μας μιλήσετε λίγο για την συνεργασία σας με τον Γιάννη Κότσιρα και την περιοδεία σας;

Ο Γιάννης είναι ένας υπέροχος συνεργάτης, αλλά πιο πολύ ένας εξαιρετικός τραγουδιστής. Είναι Πολύ μεγάλη η χαρά μου που είμαστε μαζί. Η περιοδεία μας είναι από τις πιο επιτυχημένες του καλοκαιριού, αλλά και του χειμώνα που μας πέρασε κι αυτό σίγουρα έχει να κάνει με το ότι μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος, αλλά και τον ίδιο σεβασμό για αυτό που κάνουμε. Δεν είναι τυχαία στη θέση που είναι όλα αυτά τα χρόνια.

  • Ποια είναι τα σχέδιά σας για τον χειμώνα;

Το φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει η καινούρια μου δισκογραφική δουλειά, σε στίχους και μουσική του Γιώργου Ανδρέου. Είναι μια δουλειά που ετοιμάζουμε εδώ και περίπου δυο χρόνια και περιμένω πώς και πώς τις αντιδράσεις του κόσμου. Πιστεύω πολύ στα τραγούδια αυτά κι ελπίζω να «δικαιωθούμε»...εννοώ με το να αγαπηθούν από τον κόσμο.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου