Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Ο Funtastico στο newsproject24.blogspot.gr




Συνέντευξη
στον Κωνσταντίνο Καραγιαννόπουλο 


Ποτέ μου δεν είχα ασχοληθεί με μαγικά κόλπα. Ούτε καν είχα παρακολουθήσει κάποια παράσταση με μάγους. Μονάχα, σε χολιγουντιανά έργα είχα δει κάποιες σκηνές με ταχυδακτυλουργούς. Αυτή ήταν η μόνη επαφή μου με το είδος.

Όταν μου έτυχε αυτή η συνέντευξη ένοιωσα κάπως αμήχανα. Τι θα ρωτούσα τον συνεντευξιαζόμενο; Πως αντιμετωπίζεις έναν μάγο; 

Όλη αυτή η συστολή εξαφανίστηκε,  μόλις ήρθα σε επαφή με τον Funtastico.  Η ενέργειά του, ο ενθουσιασμός και η αγάπη του γι’ αυτό που κάνει,  σε παρασέρνει κι εσένα σ’ ένα μαγικό κόσμο.

Περιττό να σας πω πως έγινα φανατικός οπαδός του είδους… 





  •     Τι είναι η ταχυδακτυλουργία και ποια η διαφορά της από την μαγεία;

Η τέχνη με την οποία ασχολούμαι· είναι μια από τις αρχαιότερες τέχνες στον κόσμο και πάντα ονομαζόταν «Η Τέχνη της Μαγείας» (The Art of Magic). Ο σκοπός που εξυπηρετεί είναι να ψυχαγωγήσει, αλλά και να αγγίξει -όταν το θέλει- τις ψυχές των θεατών. Να τους κάνει να πιστέψουν ότι όλα είναι πιθανά να συμβούν και για μια στιγμή να τους βοηθήσει να δραπετεύσουν από την καθημερινότητα και να ταξιδέψουν σε έναν άλλο κόσμο, όπου όλοι οι νόμοι της φυσικής αψηφούνται. Η λέξη «Ταχυδακτυλουργία», από την άλλη, είναι απλά μια λάθος διατύπωση/μεταφορά, η οποία από τη φύση της μειώνει πάρα πολύ το θέαμα, αλλά και το συναίσθημα που γεννά η Τέχνη της Μαγείας. Είναι σαν να αποφασίζαμε να δώσουμε ένα άλλο όνομα στην υποκριτική και να την λέγαμε «Αποστήθιση θεατρικών κειμένων»! Δεν λέω, το να μάθεις το σενάριο μιας παράστασης απέξω είναι πολύ σημαντικό, αλλά το να «παίξεις» έναν ρόλο είναι σίγουρα κάτι πολύ πιο περίπλοκο. Κάπως έτσι είναι και στη δική μας περίπτωση, μιας και ένα μαγικό νούμερο περιέχει μελέτη και δουλειά ετών, καθώς και πολλές ώρες προσωπικής κούρασης, εξάσκησης και αφοσίωσης.

  •    Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την ταχυδακτυλουργία/ μαγεία;

Η αλήθεια είναι πως έγινε κάπως τυχαία! Όταν ήμουν 17 χρονών ήθελα να βρω ένα νέο χόμπι για να ασχοληθώ και παρόλο που μου άρεσε πολύ να βλέπω θέατρο ή να ακούω μουσική, τίποτα από όλα αυτά δεν με γέμιζε στο να ασχοληθώ εγώ. Τότε θυμήθηκα ένα φίλο μου, που μου είχε παρουσιάσει μερικά μαγικά και είπα «αυτό φαίνεται εντυπωσιακό». Κάπως έτσι άρχισα να ψάχνω για να βρω ένα μέρος με σκοπό να γίνω μάγος.

  •    Είναι εξοικειωμένο το ελληνικό κοινό με τέτοιου είδους παραστάσεις;
Όσο περνάνε τα χρονιά το κοινό έρχεται όλο και πιο κοντά στην τέχνη μας και (από την προσωπική μου εμπειρία) φαίνεται να την αγκαλιάζει και να την εκτιμά. Πιστεύω, πως μέσα στα επόμενα χρόνια οι μαγικές παραστάσεις θα αυξηθούν και το κοινό θα εξοικειωθεί ακόμα περισσότερο.



  •    Είναι ένα σόου μόνο για παιδιά;

Από τη δική μου οπτική γωνία, όλοι είμαστε παιδιά! Ανεξάρτητα με τι σωματική μας ηλικία, όλοι έχουμε την ανάγκη να απαλλαγούμε από τα άγχη της καθημερινότητας και να ονειρευτούμε. Όλοι θέλουμε να γελάσουμε και όλοι θέλουμε να συγκινηθούμε. Οπότε ναι! Είναι ένα σόου για παιδιά! Για παιδιά από 5 έως 105 ετών!

  •   Πως γίνεται κάποιος μάγος;

Στην Ελλάδα ο μοναδικός τρόπος, που προσωπικά γνωρίζω, είναι να βρει έναν επαγγελματία, ο οποίος εκπαιδεύει μάγους. Αυτό έκανα και εγώ άλλωστε. Ταυτόχρονα μπορεί κάποιος να παρακολουθεί και σεμινάρια, που κατά καιρούς γίνονται από διάφορους Έλληνες μάγους.




  •   Ποιο είναι το αγαπημένο σας κόλπο;

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μόνο «ένα», δυστυχώς. Αγαπώ το κάθε νούμερο που δημιουργώ ξεχωριστά. Είναι όλα κομμάτια του εαυτού μου και της προσωπικότητας μου.

  •   Θυμάστε καμιάν «άτυχη στιγμή» πάνω στην σκηνή;

Ναι μια φορά, πριν πολλά χρόνια, στο θέατρο Broadway στο κέντρο της Αθήνας, μου είχε πέσει ένα ραβδί στο πάτωμα την ώρα της παράστασης. Ευτυχώς το αντιμετώπισα πολύ ψύχραιμα. Το έπιασα, θυμάμαι, προσποιούμενος ότι ήταν μέρος της παράστασης και –ευτυχώς- οι θεατές δεν το κατάλαβαν. O αυτοσχεδιασμός είναι μεγάλος βοηθός των μάγων σε τέτοιες καταστάσεις!!!





  •   Ποιοι είναι οι πιο γνωστοί ταχυδακτυλουργοί στην Ελλάδα;

Υπάρχουν μάγοι όπως ο Sankara ή o Valtasar που έχουν κάνει αρκετές τηλεοπτικές εμφανίσεις στο παρελθόν. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να πω πως υπάρχει κάποιος μάγος «celebrity».

  •   Μπορεί κάποιος να ζήσει μονάχα από αυτή τη δραστηριότητα;

Αν το αγαπάς πραγματικά, ναι! Ως τώρα αυτό μου έχει δείξει η εμπειρία μου. Όταν αγαπάς κάτι το κυνηγάς και το κυνήγι είναι αυτό που φέρνει το αποτέλεσμα, είτε αυτό είναι υλικό είτε απλά ένα αίσθημα ικανοποίησης/ευτυχίας, που σε κάνει να ξυπνάς με χαμόγελο το πρωί.

  •   Αυτή την περίοδο που μπορούμε να συναντήσουμε τον Funtastico;

Αυτή την περίοδο κάνω, κατά κύριο λόγω, μεμονωμένες παραστάσεις. Από το Σεπτέμβριο θα μπορείτε να με δείτε κάθε Παρασκευή στο μουσικό μεζεδοπωλείο «Πάμε Αλλιώς», στα Μελίσσια.





  •   Απ’ ότι ξέρω διαχειρίζεστε δύο σελίδες στο διαδίκτυο. Θα θέλατε να μας μιλήσετε λίγο γι’ αυτή σας την ενασχόληση;

Φυσικά, η μια είναι η προσωπική μου σελίδα www.funtasticomagic.gr, όπου έχω υλικό από κάποιες από τις παραστάσεις που έχω κάνει (φωτογραφίες, βιογραφικό, τηλέφωνα επικοινωνίας κ.λ.π.), και η άλλη είναι μια σελίδα στο facebook που λέγεται «ΟΜΑΓΟΣ», όπου είναι ένα είδος forum που ασχολειται με 4 θέματα «Τέχνη, Κοινωνία, Σάτιρα, Φιλοσοφία» και στο οποίο ανεβάζω διάφορα post ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

  •   Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Δεν μπορώ να σας τα πω όλα γιατί είναι αρκετά. Μπορώ να μοιραστώ μαζί σας ένα από τα αγαπημένα μου σχεδία, όμως, που είναι μια θεατρική παράσταση με μαγικά την οποία ετοιμάζω από καιρό και είναι κοντά στο να υλοποιηθεί.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου